Kundservice

Tjänster

Frågor och svar

Vanliga frågor:

  • Nej, du kan resa på många andra sätt. Reser du bara ibland är det enklast att köpa en pappersbiljett på våra regionbussar, i våra nya biljettautomater eller hos våra kundcenter eller ombud. Det kostar lika mycket som i appen. Vi har också ett kort som du kan koppla dina köpta biljetter till. Priset blir samma oavsett., kortet ger inga rabatter.
    En smidig och enkel nyhet på de gröna stadsbussarna är att du kan resa genom att blippa ditt kontaktlösa betalkort i biljettläsaren. Det kostar inget extra.

  • Ja, det går att köpa biljett till Danmark och alla grannlänen, samt till Mölndal och Göteborg i appen.
    Du kan också köpa pappersbiljett för resa utanför Skåne i biljettautomaten, hos kundcenter och ombud.
    På gul regionbuss kan du köpa biljett till Danmark, på papper eller kopplat till reskortet, men inte till grannlänen.
    På skanetrafiken.se, i biljettautomaten, hos kundcenter och ombuden köper du biljett både till Danmark och grannlänen kopplat till vårt nya reskort.
    Tänk på att du behöver ha ditt inspektionskvitto med dig om du reser med biljetten kopplat till vårt nya kort i ett annat län och i Danmark. Inspektionskvitto får du i våra nya biljettautomater, kundcenter och ombud.
    Det behövs för att förare, tågvärdar och kontrollanter ska kunna se giltigheten för din biljett när du passerat länsgränsen.

  • Barn, 7-19 år, köper biljett ombord på regionbuss, i automat eller hos kundcenter och ombud med 40 procent rabatt. Det går också att köpa biljetter via hemsidan och koppla biljetten direkt till barnets reskort. Du behöver inte ha det fysiska kortet med dig när du kopplar biljetten. Kortet köper du över disk hos kundcenter och ombud eller via hemsidan. Och du vet väl att barn upp till sju år alltid reser gratis!

    Kontakta oss

    • Välkommen till Skånetrafikens chatt

      I chatten kan du få hjälp med snabba ärenden och ställa frågor till vår kundtjänst.

      Öppettider chatt vardag: 06.00-22.00. Öppettider chatt helg: 08.00-20.00

      Öppna chatten

    • Här är du välkommen att lämna synpunkter, ställa frågor och ge förslag. Alla synpunkter vi får in registreras i våra system så att vi kan bli bättre i framtiden.

       

      Vill du ha ett snabbt svar på en enkel fråga? Då är det enklast att du kontaktar oss via exempelvis vår chatt, Facebook eller telefon.

       

      Välj det ämne som din synpunkt eller fråga handlar om:

    • 0771 77 77 77

      Från utlandet:

      +46 771 77 77 77

      Våra öppettider:
      Vardagar och helg: 08.00-20.00.

       

       

       

      Företagskundtjänst:
      0771-777575
      Öppettider: måndag till fredag 09–15.

      Tidtabellsinformation dygnet runt:
      0771-77 77 77

      Kundtjänst serviceresor:
      0771-77 44 33
      Öppettider: måndag till fredag 09–15.
      För frågor om färdtjänst och sjukresor.

      Kundtjänst Kontrollavgifter:
      0771- 77 72 22
      Öppettider: måndag till fredag 09-11.30 samt tisdagar 13-15.

      Växel: 0451-28 84 00
      Öppettider: måndag till fredag 08–12 och 13–16

    • På vår Facebook-sida kan du ställa frågor, lämna förslag och tycka till. Se om någon annan frågat samma sak. Där hittar du information om vad som är på gång, trafikinformation och tips inför din resa. 

      Vi är online vardagar och helger klockan 8-20. Välkommen!

      Besök Skånetrafikens Facebooksida

    • Följ oss på Twitter för att få tillgång till nyheter och branschrelaterade händelser. Vi är online vardagar klockan 6-22 och helger klockan 8-20. Välkommen!

      Besök Skånetrafikens twitterflöde

    • Kundcenter och ombud

      Skånetrafikens biljetter går att köpa på många ställen i Skåne. Här hittar du information om vilket sortiment olika köpställen har och var de finns i Skåne. Välkommen!

      Hitta kundcenter och ombud

    Så reser du med oss

    Ska du resa med buss eller tåg för första gången? Är du osäker på hur man reser med vår app? Här kan du läsa om hur det funkar att resa och hur du enklast köper din biljett.